Tuesday, November 17, 2015

Dilema

Saya dalam dilema...
Sudah saya ketepikan jauh2 kepentingan diri....sekarang hanya memikirkan keperluan anak2...masa depan mereka...

Saya dalam dilema....
Apakah keputusan yang terbaik untuk anak2...btulkah jika anak2 lah menjadi paksi keputusan saya?...

Saya dalam dilema....
Tak mahu sejarah berulang...tak mahu berbalah kalah tak siapa menang....

Saya dalam dilema....
Biarpun setiap anak itu ada rezekinya....tapi aneh jika ibu bapa tak berusaha demi anaknya kerana nasib manusia tak berubah kalau tiada usaha..

Saya dalam dilema...
Apakah pengorbanan ini boleh terbayar...boleh dirasa manisnya..atau satu lagi episod 'sila cuba lagi'...

Saya berhenti berfikir dan berharap....Allah swt perancang yang terbaik...tunjukkan jalan ya Allah....

4 comments:

  1. Banyakkan doa Niesa.. moga ALLAH memberi jalan penyelesaian... insyaAllah setiap anak ada rezeki nya masing2... kita sbg ibu bapa hanya menjalankan amanah utk membesar & mendidik mrk sebaik mgkin...

    ReplyDelete

  2. Salam kenal Neesa..
    Semoga Allah beri kesabaran dan ketabahan yg cekal buat di Niesa..
    Walaupun akak baru hari ini kenal Niesa..
    Akak percaya Niesa boleh menghadapinya..
    Dan serahkan segelanya kepada Allah..
    Sesungguhnya kita merancang, Allah jua merancang, Namun perancangan Allah yg Maha Hebat.

    Akak follow #143 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

    ReplyDelete
  3. semoga dipermudahkan..dan semoga keputusan adalah yg yerbaik untuk anak2..Amiin

    ReplyDelete
  4. fikir semasaknya dan jangan lupa istikharah pada Allah ye. Dia sebaik-sebaik perancang kan. yang penting kesalahan lalu jadikan iktibar. moga dipermudah ye niesa sekeluarga :)

    ReplyDelete