Saja buat entry ni...mungkin anak akan baca, mungkin tidak..Takkan nak cakap..ni mak ada tulis entry untuk kamu, gi lah baca..huhu...nehiiii kabi nehiii...
Sedangkan kalau suami baca blog depan saya pun, saya jadi malu..nak baca boleh..tapi jangan depan2....saya pemalu orangnya ok...*jangan muntah sini...hihi..
Ni pun jadi peringatan bila dah bertahun-tahun nanti...ingat saat-saat yang sekarang...masa takkan undur balik kan?...
Hmmm....nak mula tulis ni....Ibu?Ummi?Mama?Mummy?Bonda?Mak?..Tak decide lagi...tu pun susah nak decide~huhiii....tu belum bapanya lagi..tak tau nak panggil apa...
For now.. I choose...Mama and Papa...
Anakku....
Sebenarnya Mama n Papa dah ada nama untuk baby sejak tahu jantina tempohari..tapi biarla simpan dulu...
Apa yang Mama nak share di sini ialah feeling Mama before u were born...masa Mama tulis ni..u are almost 7 months in my belly.. =D
Ada satu malam, Papa tanya Mama..pernah tak terbayang perut akan jadi besar macam ni??...Seriously, Mama tak pernah terbayang pun...just fikir nak pregnant ja...
Masa bulan kedua selepas berkahwin..Mama dah mula risau..bila la nak pregnant...syukur pada bulan ketiga...Satu Kantung...it was you!...dah termula terbentuk....Alhamdulillah..dari bulan ke bulan...baby dah terbentuk tangan..kaki..jari..kepala...
Masa mula-mula scan, Papa tak ada di sisi...tapi bila kali kedua scan...Papa bukan setakat senyum...tapi ghenyih tak henti-henti! sepanjang scan tu...haha...Mama sempat tengok rupa Papa masa tu..keep that face on my memory...rupa seorang ayah yang gembira mendapat zuriat kali pertama...
Kali ketiga scan...Dr Chia scan 4D..nampak baby pejam mata..letak tangan kat mulut...comelnyaaaa....Papa kata hidung baby macam hidung Anime Jepun..kecik comey...Mama plak nampak bulu mata baby panjang melentik..Masya Allah....Papa bangga gila..haha...
Anakku...
Maafkan Mama...Mama tak pandai bercakap-cakap dengan baby...Mama cuma dapat doa..cakap dalam hati...pastu usap kat perut.....Mama kadang-kadang risau bila baby kurang tendang-tendang Mama dari dalam...baby ok ka x?Sihat ka x?Selesa ka x kat dalam tu?...Mama usap-usap perut pujuk baby gerak..kadang-kadang baby diam ja...tapi selalunya baby bagi Mama free Kick!..haha..Mama gelak ja tengok perut sendiri...terbayang-bayang apa la baby buat kat dalam...macamana la rupa baby.... =D
Harapan Mama supaya baby membesar jadi anak yang sihat...solehah...sempurna sifat dan baik akhlaknya...sentiasa menjadi teladan yang baik bagi orang lain...
Nanti baby akan jadi anak sulung...kalau ada rezeki lagi, baby akan dapat adik-adik.. In shaa Allah...harapan Mama untuk baby...membesarlah menjadi seorang yang bertanggungjawab...memang ditakdirkan anak sulung begitu kan..ada tanggungjawabnya...Begitu juga dengan sikap-sikap lain yang menyenangkan....
Kata orang, anak ibarat Kain Putih....ibu bapa yang mencorakkannya...Mama tak tau nak letak corak apa kat baby..hehehehe...gurau..pastinya corak yang baik-baik...In shaa Allah Mama cuba yang terbaik...
Mungkin bila baby dah besar nanti...pemikiran baby pun akan berubah ikut persekitaran...masa tu tak panggil baby dah...haha..tapi satu yang Mama pesan...sentiasa ingat Allah kemana pun baby pergi...
Kita tak pernah tau masa depan macamana.....tapi Mama akan selalu sayang baby dan adik-adik..In shaa Allah....................
Mama terus jadi bingung pulak bila nak tulis waktu yang kedepan...betul-betul tak boleh bayang..sebab apa yang Mama lalui sekarang ni pun tak pernah diimpi sekalipun...
Sebenarnya gerak hati seorang perempuan bergelar Ibu lebih dari segala-galanya...Mama tak pandai nak bermucuk2 dengan baby nanti bila dewasa...Mama bukan jenis yang open dari segi bercakap..tapi kalau bertulis macam ni...laju ja...ni la cara Mama....so mungkin bukan cara Mama macam kat TV..hug n kiss always...ibu anak cam bestfriend....but I always loves you with all my heart......coz we are ONE...........
Yang menyayangimu...
MAMA
Ni la pemikiran saya saat ini...ntah berubah ntah tidak...(senyum....)
Terimakasih kerana membaca....
Assalamualaikum!