Monday, December 24, 2012

Curhat

Tak sabar nak habis cuti..nak kerja! Ya Allah, saya tak boleh tahan jadi penjaga rumah macam..same old rutin!walaupun sebenarnya ada ja keja nak buat kat rumah..kemas rumah yang ntah bila terkemas sebab banyak lagi barang2 all over the place..tak tersusun sejak pindah aritu..

Bila duduk di rumah..tak bergaul dengan orang..memang fikiran jahat cepat masuk!Mula2 tu ok..seminggu dua tahan lagi...tapi dah minggu ketiga doing the same routine..sumpah!saya jadi orang gila.Tambah-tambah lagi sepatutnya saya sibuk mengurus persiapan.Mungkin ramai fikir..lagi 3 bulan..banyak masa..tapi saya tak banyak masa..tempat keja saya 2hours drive dari rumah dan nak kena turun naik banjaran crocker!jalan curam tahap hampir 90 darjah!..tak mungkin saya dapat berulang alik lagi lepas ni.

Ya saya bersyukur keluarga saya menyokong apa yang ada...tapi kadang2 sedih.Kegembiraan saya takda siapa yang mahu berkongsi.Kadang-kadang menangis bila fikir this thing should be done atleast by 2people..saya pun malas nak terlalu bercerita tentang persiapan ni..bukan la niat saya untuk dapat perhatian dari pembaca.Jauh sekali.Kalau tidak dibaca tidak apa.Maksud saya kegembiraan yang dikongsi dengan orang2 yang kita sayang..sekali lagi saya kena berdikari..i feel jealous with people whose their family work together to do the preparation..ada lagi yang hebat..cuma tinggal datang ja masa majlis tu.Semua diatur...

Ya..saya sedar..buat apa nak ikut orang lain.Kita cara kita..saya pun sedar saya tak boleh meminta lebih...situasi saya memang tak membenarkan saya rasa begitu...saya harus pening dan stress sendiri.Kadang2 rasa being taken for granted pun ada...ya la..mentang2 saya cukup sifat(alhamdulillah)..atleast give support la kan?

Huh!Kan dah kata...terlalu bosan akibat cuti ni memang buatkan saya jadi suka merepek fikir bukan2..hati memberontak,nak marah ja sentiasa..tapi saya cuba jinakkan ego sendiri..dekatkan dengan Tuhan..practising recite Quran..masih tersangkut-sangkut lagi...saya rasa macam nak nangis....I only have Allah...teringat saya lagu nasyid mawaddah...kasih manusia memang akan ada pasang surutnya..malah boleh berubah..tapi kasih Allah sentiasa ada....cuma saya yang lalai......

Betapa rindunya saya untuk bekerja....saya tak boleh terus begini.....

8 comments:

  1. alo..lo..lo..jgn dok pikiaq mcm2 tau dik..
    memang lah dugaan org nak bina Masjid ni byk.. klu tak sabar mau pecah belah..btl2 mencabar tau.. kena sabar sokmo.. jgn kalut,jgn sesekali pikiaq benda negatif..byk kan sabar na..:)
    InsyaAllah everything will be fine...

    ReplyDelete
  2. kak atie!nak peluk kak atie boleh???...hurm...tu la kak..risau.....kena byk bersabar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mari..mari sini..Kak bagi pinjam bahu..mau kah??..haha...
      jgn stress2 tau.. nti hilang seri pengantin..senyum sokmo deh..:)

      Delete
    2. tq tq tq again...hati tengah senyum ni! =)

      Delete
  3. Siannya....tak apalah ...bila semua preparation kena buat sendiri...hasilnya tentu puas hati dan meletop!

    Fikir yg best best supaya tak terbeban!

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah kak! memang harap sgt2 semua berjalan lancar.. =)

      Delete